Çağımızın rahatsızlığı olan baş, boyun, bel, sırt, omuzlar, ayak ve buna benzer bölgelerde oluşan, kas ağrıları, spazmlar, tutulmalar gibi şikayetler özellikle masa başında çalışanlar için sık sık tekrar eden bir sorun olmaktadır. Medikal masaj kaslar, deri ve deri altı dokusu fasyalar, iç organlar, metabolizma, dolaşım lenf sistemlerinin mekanik ve sinirsel yolla tedavi amaçlı uyarılmasıdır. Bölgesel kan dolaşımını artırma, damarları genişleterek dokuya daha fazla kan gelmesini sağlama yöntemidir. Medikal masaj ağrıyı dindirmek ve belirli birbölgedeki şişliği azaltmak, kasları gevşetmek. yaralanma sonucunda ortaya çıkan gerilme ve burkulmalarla iyileşmeyi hızlandırmak amacıyla uygulanır. Stres ve kaygıyı azaltmak amacıyla uygulanan bir yöntemdir. Stres ve kaygıyı azaltmak amacıyla uygulanan bir yöntemdir.

• Egzersiz en doğal ağrı kesici mekanizmamızdır.
  • Hayatımızda egzersizin yokluğu kronik hastalıkların riskini artırıp yaşam süresini kısaltır.
  • Miyofasyal ağrı, kas ve eklemlerde sınırları iyi çizilemeyen ağrı şeklidir. Kötü postür, kas spazmı, tetik nokta, stres, kalsiyum, potasyum, demir düşüklüğü gibi birden çok faktör bu ağrının tetiklenmesine yol açar. Medikal masaj ile miyofasyal ağrıda ciddi oranda azalmalar gözlenir.

Medikal masaj kasların anatomisini bilerek kasın uzantısı boyunca yapılan bir manuel terapi işlemidir. Kasların yanı sıra fasyanın gevşetilmesi ve omurların mobilizasyonu sağlanır. Dolaşımın desteklenmesi açısından da vücudun lenfatik sistemini çalıştırır ve lenflerin boşaltılmasını sağlar.

Medikal masaj çeşitli yağlar veya kremlerle uygulanabilir. Eğer bölgeler ağrılı ise ağrı kesici krem kullanılabilir. Hastanın isteği doğrultusunda güzel kokulu esans yağlar veya bitkisel yağlar ile de yapılabilir.

Kasların toparlanmasını sağlarken, biriken toksik maddelerin atılımına yardımcı olmaktadır. Kemiklerin güçlenmesine yardımcı bir etkisi vardır. Kireçlenmelerde etkili olan medikal masaj, spazm ve krampları da önlemektedir.Düzenli yapılan medikal masaj kandaki beyaz hücre olarak bilinen akyuvarları artırarak bağışıklık sistemini güçlendirir. Toplar damalarda kan akımının durmasını ve vücutta oluşan ödemin atılmasını sağlamaktadır.
Kas zedelenme problemi olanlara ve mevcut kırık durumlarında medikal masaj önerilmez. Enfeksiyon ve deri hastalıklarında medikal masaj uygulaması önerilmez. Metastaz ortaya çıkardığı için kanser hastalarına medikal masaj uygulaması önerilmemektedir. Bunun dışında kalan tüm bireylerde medikal masaj uygulaması yapılabilir.
Klasik yağlı medikal masaj
Aroma terapi
Friksiyon masajı
Sultan masajı
Çift masajı
Medikal masaj güncel fiyat bilgisi için bize ulaşabilirsiniz.